Wednesday, September 15, 2010

It's all about RAYA

1 Syawal

Pagi2 dah bgun dah , tlg mama kt dapur . hero2 kt rumah semua dah siap2 nak pergi sembahyang. mlm sebelum tu sgt sibuk sbb rumah aku ada buat takbir raya . so , pnt semalam tak hilang lagi lah :) okay now sambung yang pagi raya punya plak . kita org 'ter' bagun lmbt sebenarnya*HAHA bila dah bagun lmbt kerja pun byk nk buat mmg tunggang langgang lah rumah . hero2 aku dah balik pun aku tak mandi2 lgi . hahahha , sibuk sgt lah kata kan :p kita org akan ada sesi air mata sebelum pergi rumah nenek , dah jadi tradisi family aku lah . hahaha , dulu time duduk kt seri gombak 15 minit mcm tu kalau nk pergi rumah nenek kt rawang . skrg 5 minit je :D rumah kita org yang paling dekat lah yang paling lambat sampai -___- bila dah sampai sesi bermaaf maafan akan diadakan di rumah nenek . heeeee time ni lah nak collect duit (!)* haha , tak guna gila T_T tengah hari family aku dah nak balik dah . ye lah takut ada yang nak dtg nnty . jiran sebelah rumah aku ni sepupu dgn aku . so , kalau ada yang dtg rumah dia mesti ada yang singgah rumah aku . sampai je rumah aku terus naik pegi tido. ingt kan tak de yang dtg kan . sekali dlm pukul 4 mcm tu ambek kau mcm satu kampung yang dtg ! dr pukul 4 sampai 8 org tak stop dtg . ya Allah nak tercabut kaki aku ! penuh satu rumah dgn budak2 . ke hulu hilir aku dibuat nya ! sat lgi dgr mak aku jerit suruh ambek mangkuk , kejap lagi dgr mak aku suruh angkt mangkuk yg dah kotor pegi basuh , kejap kejap lagi mak aku suruh buat air . ya Allah mcm org gila aku time tu , org gaji aku urus kan dapur. mak aku dgn nak layan tetamu nya dgn nak bg aku arahan lah . hadoiiii -__- but at the same time aku sempat lgi nak 'mengusha' sape yg dtg kan . arrghh , HANDSOME doe ! hahahaha , apa lagi aku pun buat2 rajin lah kan ? hahahha

2 Syawal

Hari ke dua ni jiran2 yang ramai dtg beraya. budak yang dtg beraya pun sama . hahaha , ada yang semalam dah dtg hari ni dtg lgi . bwk geng pulak ! hahaha , mak aku lgi lah direct--- " Adik2 ni nak dtg mkn ke nak duit je ? kalau nak duit meh sini salam mak cik" hahaha alasan mak aku dah tak larat nk lyn . ermm sampai pukul 10 mlm org dok ada lagi . pagi esk tu kita org nak balik kedah plak . dlm pukul 6 dah kena bangun. baju semua belum pack !

3 Syawal

Dalam pukul 11 pagi kita org dah sampai Kedah*rumah mak lang. Actually kita org ada family reunion. maklum lah sepupu sepapat ramai sampai kan nama pun tak tau . hahahaha , kita org ada buat sesi suai kenal lah . sumpah malu ! kita org kena perkenal kan diri*nama , anak siapa tu je :D hahaha , aku punya nervous mcm nak pegi ambek result PMR dulu. hahahha , tapi allahamdulillah semuanya lancar. and then ptg tu kita org semua main bowling . hahahha , team aku kalah disebab kan aku and cousin aku*Izzati . saudara aku semua hebat2 doe ! asyik2 strike , yang aku asyik2 masuk parit ! sumpah malu ! yang paling best bowling kali ni , org perempuan semua pakai bju kurung . hahahhaha , aku tak malu lah sebab semua cousin aku pakai bju kurung . hahaha , serious enjoy gila ! then esok mlm kita org pun dah nak balik dah :)

No comments:

Post a Comment